Jaký režim cvičení je nejlepší pro zdravé hubnutí u seniorů?

21. června 2018

Senioři, kteří chtějí zhubnout, by měli zatímco snižují příjem kalorií, také navštěvovat posilovnu, tvrdí nová studie. Starší lidé, kteří v průběhu své diety absolvovali posilovací trénink, byli schopni ztrácet tuk, ale stále si zachovávali většinu své svalové hmoty ve srovnání s těmi, kteří jako cvičení praktikovali chůzi, tvrdí zpráva vědců.

Roztroušená skleróza omezuje osobní život 96 % nemocných
21. června 2018 - Jaký režim cvičení je nejlepší pro zdravé hubnutí u seniorů?

"Myšlenkou je, pokud ztratíte příliš mnoho svalové hmoty, zvýší se tím u starších lidí riziko postižení", říká vedoucí výzkumu Kristen Beaversová, odborná asistentka pro oblast zdraví a cvičení na Wake Forest University ve Winston-Salemu, N.C. „naše zjištění ukazují, že pokud je vaším cílem maximalizovat ztrátu tuku a minimalizovat ztrátu svalové hmoty, pak je posilovací trénink správnou volbou. "
Nadbytečné kilogramy významně přispívají k celkové slabosti a invaliditě ve stáří, jenže existují obavy, že diety samotné mohou ubírat starším lidem svalovou hmotu, kterou potřebují k udržení mobility a nezávislosti, vysvětlují ve zprávě výzkumníci.

Aby zjistili nejlepší způsob, jakým mohou senioři hubnout, Beaversová a její kolegové náhodně přidělili 249 osob, v průměrném věku 67 let, do jedné ze tří různých skupin, ve které snižovaly tělesnou hmotnost.
Všechny skupiny držely dietu, ale druhá a třetí skupina byly požádány, aby čtyři dny v týdnu cvičily. Druhá skupina zvedala závaží, zatímco třetí skupina se věnovala rychlé chůzi.
Po 18 měsících ztratily obě skupiny, posilovací i aerobní, více tuků než ti, kteří byli pouze na dietě, cca 17 a 15 liber, respektive 10 liber.

Skupina, která se věnovala posilování, si udržela více své svalové hmoty, ztratila pouze 1,7 libry svalové hmoty ve srovnání se 3,5 librami ztracené svalové hmoty ve skupině, která se věnovala chůzi a 2,2 libry ve skupině pouze na dietě.
Závěry byly zveřejněny v listopadovém čísle časopisu Obezita.
Minimalizace ztráty svalů je důležitá nejen pro ochranu mobility a nezávislosti seniorů, ale také jako pojistka, pokud opět trošku přiberou, říká Beaversová.
"Víme, že starší lidé mají tendenci přednostně nabírat zpět tukovou hmotu," řekl Beaversová. "Když ztrácejí váhu, ztrácejí spolu s tukem také kostní a svalovou tkáň. Když se znovu vrátí na svoji váhu, ukládají více tuku, než ztratili. Bylo by nejlepší, pokud by ztráta svalů, byla nejmenší, jak je jen možné."

Registrovaná dietetička Stephanie Schiffová souhlasí s tím, že posilovací trénink "vám pomůže udržet nebo dokonce zvýšit množství vaší svalové hmoty."
"Když ztratíte kila vlivem diety, ztrácíte nejen tukovou hmotu, ale také svalovou hmotu, což může vést ke ztrátě síly a k možnému zpomalení metabolismu," uvádí Schiffová, který pracuje v Northwell Health's Huntington Hospital v Huntingtonu, NY.  "Klíčem k udržení svalové hmoty je konzumace zdravé stravy, příjem dostatečného množství bílkovin a posilování, tak aby se zabránilo ztrátě svalové hmoty."
Beaversová dodává, že kombinace posilování a aerobního cvičení s dietou je potenciálně nejlepší kombinace.

"Problém je v tom, že den má jen 24 hodin," řekl Beaversová. "Někdy je obtížné provést změnu chování."
Senioři, kteří ztratili váhu a chtějí si ji udržet, by se měli věnovat pravidelnému cvičení, dodává.

"Vypadá to, že lidé, kteří jsou lépe schopni udržet svou ztrátu hmotnosti, jsou ti, kteří začlenili fyzickou aktivitu do svého životního stylu," řekl Beaversová.
Zároveň také budou muset správně jíst, dodává Schiffová.
"Nejlepší druhy diet na hubnutí obvykle znamenají snížení množství přijímaných kalorií," říká Schiffová. "Nasytí vás díky velkému množství zeleniny a ovoce, které jsou skvělými zdroji vlákniny. Jsou to zdravé tuky a neobsahují spoustu rafinovaného cukru nebo rafinovaných obilovin. Obsahují dostatek bílkovin, které ušetří vaše svaly."

Zdroj článku: everydayhealth.com

Líbí se Vám, co děláme?